Attraktiv 
hållbarhet

Den miljödrivna marknaden har i vår mening länge plågats av produkter och tjänster som helt enkelt känns mindre attraktiva. Vi kallar dessa produkter för "bruna kuvert" en produkt som länge var någon sorts symbol för det hållbara men lite tråkigare och "fulare" valet. Lyckligtvis har utvecklingen gått åt rätt håll, men det finns ändå mycket kvar att önska. 

I begreppet attraktiv hållbarhet inkluderar vi en hel del. Det innefattar lösningar och produkter folk faktiskt vill ha och att våga ändra på föreställningen om hur ett hållbart val kan och får se ut. Det innefattar också att rapporter och beräkningar måste  vara begripliga för läsaren.  Attraktiv hållbarhet helt enkelt.

Fisker Karma at Eco Now Show
entre inne.jpg

Designat ekohus

Eco Now House 2.0 är vårt 

senaste projekt inom hållbar inredning, design och renovering. Vi omdefinierar termen ekohus och samlar marknadens senaste innovationer under ett tak. 

 

Besök webbsidan för projektet 

_MG_7203.jpg

Event & upplevelse

Event kan vara ett effektivt sätt att visa upp en mer attraktiv sida av hållbarhet. Vi har lång erfarenhet av att arrangera event och invigningar bland annat för bilindustrins el och hybridbilar. I bild  Ford Mach-e från invigningen av Eco Now House 2.0

Läs mer om vår eventverksamhet

Design &

produktion

Vi har ett brett kontaktnät av alltifrån konstnärer till produktionsfirmor som tillsammans med vår kunskap inom hållbara material och kommunikation kan skapa det mesta. I bild är skafferivägg av återvunnet spillmaterial i egen design (ses i eco now house)

skafferivägg_.jpg

Klimatsmart 

pool

För Op living har vi utvecklat en klimatsmart swimming pool som är är upp  till 80% mer energieffektiv, kan återvinnas hus många gånger som helst 

och är helt klorfri.

Läs mer

Enjoying the Pool

Hjärt-lungfondens 
hjärtepins

Vi har gjort flera projekt för den ideella sektorn och utvecklat insamlingskampanjer till att bli mer attraktiva än att ha försäljare på gatan som jagar månadsgivare. Hållbarhet är inte bara klimat och miljö även om det är våra främsta expertis och verksamhetsområden på Eco Now. Social hållbarhet, hälsa och bekämpning av fattigdom är andra viktiga hållbarhetsaspekter. 

För hjärt-Lungfonden tog vi fram den årliga Hjärte-pinskampanjen och etablerade den som en årlig återkommande aktivitet. 

hugc0czfvahgsefr1sypya.jpeg